- Αρχική
- Νέα-ανακοινώσεις
- Το σχολείο
- Καθηγητές
- Μαθητές
- Θεατρικές παραστάσεις 5ου Γυμνασίου
- Θεατρικό εργαστήρι
- Εκπαιδευτικό υλικό
- Νέα βιβλιοθήκης
- Βιβλιοθήκη
- Ιστοσελίδα
- Προγράμματα
- Ελεύθερος χρόνος
- Αξιόλογες συνδέσεις
- Διάφορα
- Προτάσεις πλοήγησης χρηστών
- Σχολικές Γιορτές
- Άρθρα που μας άρεσαν
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας
"Το «ναι» και το «όχι», αν και είναι οι πιο σύντομες από όλες τις λέξεις, χρειάζεται να τις σκεφθεί κανείς πολύ προηγουμένως." Πυθαγόρας
|
Καράβι κάνω την καρδιά, την πεθυμιά κατάρτι, κι απλώνω σίγουρο πανί το νου μου τον αντάρτη. |
Ο φιλόλογος και η διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης. Της Βασιλικής Σακκά ?Έφης Αργυρού
Βασιλική Σακκά ?Έφη Αργυρού
Ο φιλόλογος και η διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα προβλήματα και οι προοπτικές στην Ελλάδα και τηνΕυρώπη (αρχική εκπαίδευση /κατάρτιση, ενδοϋπηρεσιακήεπιμόρφωση και το «επαγγελματικό προφίλ» του φιλολόγου-ιστορικού)
(Δημοσιεύτηκε στο Σεμινάριο 32, ΠΕΦ 2005, σ. 133-160)
Εισαγωγή
Μια άλλη διατύπωση του θέματος θα απέδιδε ίσως ανάγλυφα τηναμφιλεγόμενη φυσιογνωμία του ιστορικού που ασκεί τα καθήκοντά του στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: '
Ο ιστορικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: "μύθος και πραγματικότητα".
Οι επισημάνσεις και η προσέγγιση η οποία θα επιχειρηθεί αφορά τον ιστορικό και τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα και κατά συνέπεια την ιστορία ως γνωστικό αντικείμενο καθώς και τη διδασκαλία της (περιεχόμενο-μεθοδολογία)· έχει δε ως πλαίσιο αναφοράς την ιστορία ως αυτοτελή κοινωνική επιστήμη, με δικές της θεωρητικές και μεθοδολογικές αρχές (στον ερευνητικό και τον ακαδημαϊκό χώρο), με άλλα λόγια το διανοητικό και θεσμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώνεταιαρχικά και ενισχύεται στη συνέχεια η φυσιογνωμία του ιστορικού.Η διερεύνηση αυτή παραπέμπει στις αλλαγές που συντελούνται στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται στο πλαίσιοτης προσπάθειας άσκησης μιας εθνικής και παράλληλα μιας ευρωπαϊκήςεκπαιδευτικής πολιτικής και εξετάζει την ένταξη, μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, της διδασκαλίας της Ιστορίας: επίσης την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών (αρχική καιενδοϋπηρεσιακή / in service training) σε μια εποχή διαρκών κοινωνικοοικονομικών και πολιτισμικών αλλαγών, σύνθετων προβλημάτων και απαιτητικών μαθησιακών διαδικασιών.
Συνεχίστε την ανάγνωση πατώντας εδώ.
Το τραγούδι της ημέρας
|
Ποιητικά θραύσματα
|