Βιολογία

penguin_yellow

Γνωμικά
"Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό, αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα."
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Η μαντινάδα της ημέρας
Δε μ' αγαπάς ως σ' αγαπώ δεν έχουμ' ίδιο πόνο,
εγώ τον έχω στην καρδιά μα συ στα χείλη μόνο.
Αρχική Το σχολείο Κανονισμός λειτουργίας Κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου

 

Κανονισμός λειτουργίας του Σχολείου

1. Το σχολείο αρχίζει τη λειτουργία του στις 08.15 με την πρωινή προσευχή και ολοκληρώνει την εργασία του στις 13.55, με το πέρας της 7ης διδακτικής ώρας.
2. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να προσέρχονται εγκαίρως στο χώρο του σχολείου. Η μόνη δικαιολογημένη καθυστέρηση είναι αυτή που οφείλεται στα σχολικά λεωφορεία και αφορά μαθητές που κατοικούν στο Κορακοβούνι.
3. Εφόσον καθυστερήσουν, πρέπει πρώτα να περάσουν από τη διεύθυνση, προκειμένου να πάρουν την άδεια να ανέβουν στην τάξη τους. Εάν δε γίνουν δεκτοί στην τάξη παίρνουν απουσία που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.
4. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να παρευρίσκονται όλοι στην πρωινή συγκέντρωση εγκαίρως.
5. Μετά το σχόλασμα το σχολείο κλείνει και οι μαθητές δεν πρέπει να παραμένουν στο χώρο του.
6. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων παρευρίσκονται όλοι στην τάξη τους. Για κανένα λόγο οποιοσδήποτε μαθητής (εκτός αν έχει πάρει άδεια) δεν απουσιάζει από το μάθημά του. Η αδικαιολόγητη απουσία του ελέγχεται και τιμωρείται.
7. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές όλοι, εκτός από τους επιμελητές πρέπει να βγαίνουν στην αυλή του σχολείου. Μαθητές που είναι άρρωστοι παίρνουν άδεια από τον καθηγητή τους, παραμένουν στο θρανίο τους στην τάξη και δεν δημιουργούν προβλήματα.
8. Υπεύθυνος για το απουσιολόγιο είναι μόνο ο απουσιολόγος ή ο αναπληρωτής του. Κανείς άλλος μαθητής δεν επεμβαίνει στη λήψη των απουσιών. Οποιαδήποτε αλλοίωση των απουσιών από κάποιο άλλο μαθητή τιμωρείται αυστηρά. Το απουσιολόγιο και το Βιβλίο της Ύλης είναι επίσημα έγγραφα του σχολείου.
9. Οι μαθητές οφείλουν να εισέρχονται στις τάξεις τους έγκαιρα και πάντα πριν από την είσοδο του διδάσκοντα. Σε οποιαδήποτε καθυστέρηση μη δικαιολογημένη παίρνουν απουσία. Αν κάποιος μαθητής συνηθίζει να καθυστερεί για δεύτερη ή τρίτη φορά, τότε ελέγχεται πειθαρχικά από το Διευθυντή και ειδοποιείται ο κηδεμόνας του.
10. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να φέρουν μαζί τους τα μέσα (βιβλία-τετράδια) που είναι απαραίτητα για την επίτευξη των διδακτικών στόχων. Επίσης δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα άσχετα με το σχολείο και τα μαθήματά τους.
11. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφίμων και η μάσηση τσίχλας. Τα τρόφιμα φυλάσσονται την ώρα του μαθήματος και καταναλώνονται στο διάλειμμα.
12. Ο μαθητής που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος (ωριαία αποβολή) είναι υποχρεωμένος να το αναφέρει στη διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής αποβληθεί επανειλημμένα την ώρα μαθημάτων ελέγχεται πειθαρχικά από τον Διευθυντή του σχολείου.
13. Οι μαθητές δεν εξέρχονται αυθαίρετα από τις τάξεις τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Αν υπάρχει σοβαρός λόγος, ζητούν την άδεια του καθηγητή.
14. Οι μαθητές δεν εξέρχονται χωρίς άδεια από την αυλή του σχολείου. Αν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος, ζητούν άδεια μόνο από το Διευθύντή του σχολείου ή, σε περίπτωση απουσίας του, από τις Υποδιευθύντριες. Η αυθαίρετη έξοδος από το σχολείο ή σε ώρα μαθήματος ή σε ώρα διαλείμματος απαγορεύεται αυστηρά και έχει σαν συνέπεια την τιμωρία του μαθητή.
15. Όταν οι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο του γυμνασίου δεν πρέπει να μιλούν με άγνωστα εξωσχολικά άτομα.
16. Εάν κάποιος μαθητής επιθυμεί είτε λόγω ασθένειας, είτε για κάποιο προσωπικό του λόγο να φύγει από το σχολείο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, πρέπει ο γονιός του να έρθει να τον πάρει από το σχολείο ή να δώσει τηλεφωνική εντολή στη διεύθυνση να φύγει μόνος του. Ο κηδεμόνας του μαθητή θα πρέπει,ωστόσο, τις επόμενες μέρες να προσέλθει στο σχολείο για τη δικαιολόγηση αυτών των απουσιών.
17. Οι μαθητές στο χώρο του προαυλίου μπορούν να παίζουν αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κ.λ.π.) μόνο με την άδεια των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και με την επίβλεψή τους.
18. Όταν δημιουργείται κενό λόγω της απουσίας καθηγητή, οι μαθητές - εφόσον δεν μπορούν να απασχοληθούν σε κάποια άλλη δραστηριότητα του σχολείου - οφείλουν να παραμένουν στο προαύλιο (ή στην αίθουσα σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών) με ησυχία.
19. Οι μαθητές πρέπει να προστατεύουν τους εαυτούς τους από κάθε κίνδυνο και κυρίως να μην ανεβαίνουν στα παράθυρα του σχολείου και στα κάγκελα της αυλής.
20. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρό το σχολικό χώρο, να μην πετούν σκουπίδια και να μη λερώνουν τους τοίχους. Η αναγραφή συνθημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων στους τοίχους του σχολείου δημιουργεί ένα περιβάλλον αντιαισθητικό, που μας προσβάλλει όλους. Είναι χρέος των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου τους (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π.) και κυρίως να διατηρούν καθαρά τα θρανία και τις καρέκλες τους με προσωπική τους ευθύνη. Οι φθορές, οι βανδαλισμοί στη σχολική περιουσία και η αναγραφή απρεπών εκφράσεων, εκτός από τη χρέωση τυχόν ζημιών, αντιμετωπίζονται και ως σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.
21. Οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να ζητούν κατατοπιστικές πληροφορίες για θέματα που αφορούν τη φοίτησή τους στο σχολείο, π.χ. για τα όρια των απουσιών, για τη διδακτέα ύλη κ. ά. από τους καθηγητές ή τη Διεύθυνση του σχολείου.
22. Οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο και τους καθηγητές για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί καθημερινά κατά τις ώρες λειτουργίας του. Ιδιαίτερα μάλιστα θα πρέπει να ενημερώνουν τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους. Οι καθηγητές του σχολείου μας δέχονται τους γονείς σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, για τις οποίες σας ενημερώνει το σχολείο με σχετικό έντυπο.
23. Οι μαθητές έχουν, με βάση το νόμο, το δικαίωμα του συνδικαλισμού, δηλαδή να εκλέγουν 5μελή και 15μελή συμβούλια. Η πολιτεία με τον τρόπο αυτό τους αναγνωρίζει ως άτομα ικανά να αποφασίζουν και να λαμβάνουν χρήσιμες αποφάσεις και για τον εαυτό τους και για το σχολείο τους. Γι' αυτό είναι απαραίτητο να εκλέγονται στα παραπάνω συμβούλια μαθητές που θα έχουν τις ανάλογες ικανότητες. Πρέπει να γίνει σαφές ότι οι εκλογές δεν διεξάγονται μόνο για να διεκδικήσουν οι μαθητές μια εκδρομή ή να οργανώσουν μια μορφή διασκέδασης αλλά και για να αναπτύξουν διάφορες δραστηριότητες πολιτιστικού ή κοινωνικού χαρακτήρα (δες κανονισμό μαθητικών κοινοτήτων).
24. Η ενδυμασία των μαθητών και μαθητριών θα πρέπει να είναι η πρέπουσα και να αποφεύγονται οι ακρότητες που είναι πιθανόν να οδηγήσουν σε αρνητικά σχόλια αλλά και που δεν ταιριάζουν σε μαθητή.
25. Οι μαθητές παροτρύνονται να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε σχολική δραστηριότητα, όπως π.χ. αθλητικές, καλλιτεχνικές, περιβαλλοντικές, ανθρωπιστικές, σε σχολικές εορτές (παρελάσεις) κτλ.
26. Όλοι οι μαθητές υποχρεούνται να διατηρούν τους ατομικούς κανόνες υγιεινής, να φροντίζουν την προσωπική τους καθαριότητα και να είναι καθαροί στην ενδυμασία τους.
27. Απαγορεύεται η είσοδος και στάθμευση δικύκλων ή αυτοκινήτων χωρίς σοβαρό λόγο και χωρίς άδεια μέσα στην αυλή του σχολείου.

2. ΦΟΙΤΗΣΗ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ? ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Η προαγωγή των μαθητών των Γυμνασίων εξαρτάται από την κανονική φοίτηση και την επίδοσή τους στα μαθήματα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η τακτική φοίτηση και οι απουσίες των μαθητών είναι κριτήρια για το χαρακτηρισμό της φοίτησής τους.
Α) ΕΠΑΡΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗ
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον:
1. Το σύνολο των απουσιών ανεξάρτητα από τους λόγους που έγιναν δεν υπερβαίνει τις 64.
2. Το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114, από τις οποίες το πολύ 64 είναι αδικαιολόγητες και οι υπόλοιπες είναι όλες δικαιολογημένες.
3. Το σύνολο των απουσιών υπερβαίνει τις 114 και όχι τις 164, από τις οποίες το πολύ 64 είναι αδικαιολόγητες και οι υπόλοιπες είναι όλες δικαιολογημένες και ο μέσος όρος βαθμολογίας των τριμήνων είναι τουλάχιστον 14 ½.
Μαθητής του οποίου η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής γίνεται δεκτός κανονικά στις εξετάσεις του Ιουνίου.
Β) ΕΛΛΙΠΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗ
Ελλιπής χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον:
1. Το σύνολο των απουσιών υπερβαίνει τις 114 και όχι τις 164, από τις οποίες το πολύ 64 είναι αδικαιολόγητες και οι υπόλοιπες είναι όλες δικαιολογημένες.
2. Το σύνολο των απουσιών υπερβαίνει τις 164 και όχι τις 214, από τις οποίες το πολύ 64 είναι αδικαιολόγητες και οι υπόλοιπες είναι όλες δικαιολογημένες και ο μέσος όρος της βαθμολογίας των τριμήνων είναι τουλάχιστον 14 ½.
Μαθητής του οποίου η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής παραπέμπεται σε ολική εξέταση τον Σεπτέμβριο.
Γ) ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗ
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή ο οποίος σημείωσε πάνω από τις 64 αδικαιολόγητες απουσίες και η φοίτησή του δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής ή ελλιπής.
Μαθητής του οποίου η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής απορρίπτεται στην ίδια τάξη.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε κάθε διδακτική ώρα μπαίνει μία (1) απουσία.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή οφείλει να προσέρχεται σε τακτά διαστήματα τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση του μαθητή.
Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή, που απουσίασε για λόγους υγείας περισσότερο από δύο μέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το αργότερο μέχρι και τη δέκατη εργάσιμη μέρα από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο, βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση μπορεί να χρησιμεύσει και για τη δικαιολόγηση των απουσιών.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών έως δύο (2) ημερών, λόγω ασθενείας ή άλλων οικογενειακών λόγων, αρκεί ενυπόγραφο σημείωμα (το παραχωρεί το σχολείο) που προσκομίζεται αποκλειστικά από τον ίδιο τον κηδεμόνα μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες μέρες από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει το πολύ 10 μέρες αθροιστικά για όλο το έτος.
Άδεια για απουσίες μεμονωμένες ή συνεχείς και μόνο για ειδικούς λόγους (π.χ. υγείας) δίδεται μόνο από τη Διεύθυνση του σχολείου και δικαιολογούνται ή από το γιατρό ή τον κηδεμόνα ή τη Διευθύντρια του σχολείου.
3. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησής του, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματά της και εκτιμώνται, παράλληλα, διάφορα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μαθητή που σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Πρώτιστος στόχος της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας και της γενικότερης λειτουργίας του σχολείου καθώς και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα.
Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμιά περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Γυμνασίου. Δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοσή του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου. Εξάλλου, σκοπός της προσέλευσης στο σχολείο είναι και η απόκτηση γνώσεων αλλά και η διαπαιδαγώγηση του μαθητή. Κατά συνέπεια οφείλει να ανταποκρίνεται πλήρως στις υποχρεώσεις του, δηλαδή να γράφει και να μελετά, να παρακολουθεί στενά τα μαθήματά του, να είναι υπεύθυνος και δραστήριος μέσα στην τάξη, να συμμετέχει στο μάθημα και να ακούει προσεκτικά τον καθηγητή του. Η αμέλεια και η αδιαφορία δεν είναι γνωρίσματα ενός σωστού μαθητή.

Η αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Γυμνάσιο προκύπτει από:
α) την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία,
β) τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ),
γ) τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες γίνονται χωρίς προειδοποίηση ανά μία κατά τη διάρκεια των τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας, υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση,
δ) τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές στο σχολείο ή στο σπίτι στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής εργασίας,
ε) τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες και
ζ) τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου.
Μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο ο οποίος αποδεικνύεται από ειδικό Διαγνωστικό Κέντρο δεν μπορεί να εξεταστεί γραπτώς εξετάζεται προφορικά και αξιολογείται με βάση μόνο την προφορική εξέταση .
4. ΠΡΟΑΓΩΓΗ ? ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ? ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Για την προαγωγή του μαθητή στην επόμενη τάξη, απαιτείται να συγκεντρώσει μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 09,5 για κάθε μάθημα. Ο μέσος όρος για κάθε μάθημα προκύπτει από το άθροισμα των βαθμών των τριών τριμήνων και της γραπτής ανακεφαλαιωτικής εξέτασης του Ιουνίου (για όσα μαθήματα προβλέπεται γραπτή εξέταση), διαιρούμενο διά τέσσερα. Π.χ. (α΄ τρίμ. 13 + β΄ τρίμ. 14 + γ΄ τρίμ. 14 + Ιούνιος 11) : 4 = 52 : 4 = 13 τελικός βαθμός μαθήματος. Στα μαθήματα, για τα οποία δεν προβλέπεται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση, ως βαθμός ετή¬σιας επίδοσης λογίζεται το άθροισμα των βαθμών των τριών τριμήνων, διαιρούμενο διά τρία.
Ορισμένα μαθήματα χωρίζονται σε κλάδους. Αυτά είναι:
α) Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, με κλάδους Αρχαία Ελληνική Γραμματεία από μετάφραση και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
β) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία με κλάδους Νεοελληνική Γλώσσα και Νεοελληνική Γραμματεία,
γ) Αισθητική Αγωγή με κλάδους Καλλιτεχνικά και Μουσική,
δ) Πληροφορική-Τεχνολογία με κλάδους Πληροφορική και Τεχνολογία και
ε) Φυσική-Χημεία με κλάδους Φυσική και Χημεία.
Στα μαθήματα που έχουν κλάδους, ο κάθε κλάδος εξετάζεται και βαθμολογείται χωριστά. Ο μέσος όρος των κλάδων μαθήματος αποτελεί τον γενικό βαθμό επίδοσης στο μάθημα. Έτσι, αν π.χ. ο μέσος όρος ενός μαθητή στη Φυσική είναι 12 και στη Χημεία 16, ο βαθμός του μαθήματος Φυσική-Χημεία είναι (12+16):2 = 28 : 2 =14.
Ένας μαθητής απορρίπτεται και παραμένει στην ίδια τάξη, εάν δεν συγκεντρώσει τον ελάχιστο μέσο όρο 09,5 σε πέντε (5) τουλάχιστον μαθήματα. Αν τα μαθήματα αυτά είναι ένα ως τέσσερα (1-4), ο μαθητής παραπέμπεται στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Προσοχή: δεν εννοούνται ως ξεχωριστά μαθήματα οι κλάδοι μαθημάτων. Στην περίπτωση που εξάγεται για μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα σε έναν κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών και των δύο κλάδων είναι επίσης απορριπτικός, ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στο κλάδο του μαθήματος στον οποίον υστέρησε. Για παράδειγμα: Αν ένας μαθητής, μετά και τις εξετάσεις του Ιουνίου, έχει στη Νεοελληνική Γλώσσα 13 και στη Νεοελληνική Γραμματεία 09, τότε ο μέσος όρος του μαθήματος είναι (13+9):2=11, άρα περνάει και την Νεοελληνική Γραμματεία. Αν όμως ο συνδυασμός είναι (10+8):2= 09, τότε, περνάει μεν τη Νεοελληνική Γλώσσα (10), αλλά απορρίπτεται στη Νεοελληνική Γραμματεία (08), επομένως απορρίπτεται στο μάθημα. Αν με τον τρόπο αυτό απορρίπτεται σε λιγότερα από τέσσερα μαθήματα, τότε ξαναδίνει τα μαθήματα αυτά και τους κλάδους τους τον Σεπτέμβρη (δηλαδή στο παραπάνω παράδειγμα ξαναδίνει μόνο τη Νεοελληνική Γραμματεία). Αν απορρίπτεται σε 5 ή περισσότερα, ο μαθητής απορρίπτεται και επαναλαμβάνει την τάξη.

5. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αποτελεί υποχρέωση των μαθητών να συμμορφώνονται έμπρακτα προς τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή και γενικότερα προς τις αρχές του κοινωνικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζουν. Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται και τους καθηγητές τους και τους συμμαθητές τους. Πρέπει να γνωρίζουν ότι όλοι μαζί αποτελούν τη σχολική κοινωνία, η οποία για να λειτουργήσει σωστά έχει ανάγκη από κάποιους κανόνες. Οι κανόνες αυτοί θα πρέπει να τηρούνται με μεγάλη ακρίβεια. Η ασέβεια και η αυθάδεια στην καθηγητή τους, η κακή συμπεριφορά στους συμμαθητές τους προϋποθέτουν αυστηρές τιμωρίες που μπορούν να οδηγήσουν και στην οριστική απομάκρυνσή τους από το σχολείο.
Οι σχολικές κυρώσεις αποτελούν και αυτές μέσο διαπαιδαγωγήσεως των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όχι όμως αποκλειστικά. Αποβλέπουν επί πλέον στην εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και στην τήρηση από τους μαθητές της απαραίτητης τάξης και ευκοσμίας. Όταν ο μαθητής με συγκεκριμένη υπαίτια πράξη ή παράλειψη παρεκκλίνει από την ως άνω προσήκουσα διαγωγή, τότε, υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι υφίσταται παιδαγωγική ανάγκη, επιβάλλεται σ' αυτόν μία σχολική κύρωση, ανάλογα προς τον βαθμό παρεκκλίσεως: α) παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα, δ) αποβολή μιας, δύο ή τριών ημερών από τα μαθήματα, ε) πενθήμερη αποβολή από τα μαθήματα και στ) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

6. ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Απαγορεύεται το κάπνισμα στο χώρο του σχολείου κατ' εφαρμογή της υγειονομικής διάταξης ΥΙ/Γ.Π./Οικ.76017/29-7-2002 ΦΕΚ 1001 τ.Β΄ του Υπουργείου Υγείας. Είναι αδιαμφισβήτητες οι βλαβερές επιδράσεις του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών και πολύ περισσότερο των παιδιών.

7. ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ

Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο (Γ2/132328/7-12-2006 απόφαση ΥΠΕΠΘ). Η χρήση των κινητών από τους μαθητές μέσα στο χώρο του σχολείου είναι ανεξέλεγκτη και προκαλεί απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο, ενώ οι μαθητές θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τηλεκάρτα για το καρτοτηλέφωνο του σχολείου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο είναι υποχρεωμένος να το έχει απενεργοποιημένο και μέσα στην τσάντα του.
Επίσης απαγορεύεται η χρήση άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ walkman, mp3 players, computers, κλπ) και η φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) χωρίς την άδεια των Διευθύνσεων σε όλους τους χώρους του Σχολείου και καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος. Η χρήση κινητών τηλεφώνων ή άλλων μέσων καταγραφής εικόνας ή βίντεο, συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο, ιδίως όταν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων μαθητών, των καθηγητών και, γενικότερα, των μελών της σχολικής κοινότητας, ή δυσφημεί με οποιονδήποτε τρόπο το Σχολείο, επισύρει αυστηρές κυρώσεις, που μπορούν να οδηγήσουν έως και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Επίσης απαγορεύεται χωρίς την άδεια των Διευθύνσεων η δημοσιοποίηση σε οποιαδήποτε μορφή έντυπη ή ηλεκτρονική εικόνων βίντεο, ήχων ή κειμένων που αναφέρονται στη σχολική ζωή και ειδικότερα σε καθηγητές, μαθητές και στο διοικητικό προσωπικό του Σχολείου. Απαγορεύεται η δημοσιοποίηση συλλογικών ή ατομικών εργασιών καθηγητών του Σχολείου σε οποιαδήποτε μορφή έντυπη ή ηλεκτρονική χωρίς την άδεια των Διευθύνσεων. Ειδικότερα για περιπτώσεις παραπτωμάτων που εμπίπτουν σε παράβαση του ποινικού δικαίου σε ό,τι αφορά τη χρήση του διαδικτύου ακολουθούνται και οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες
από όσους έχουν έννομο συμφέρον.

Σχολικά Βιβλία
Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου. Το βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα των συγγραφέων, ανήκει στην πολιτεία, η οποία δαπάνησε από το υστέρημα του λαού, και παρέχεται στους μαθητές για χρήση. Επομένως, δεν επιτρέπεται να το απαξιώνουν και να το ευτελίζουν.

 

Το τραγούδι της ημέρας

Πυξ Λαξ, Μοναξιά μου όλα

Ποιητικά θραύσματα

Η Ελλάδα ταξιδεύει χρόνια μέσα στην Ελλάδα ακολουθώντας το χυμένο αίμα το σπαταλημένο.

Αίμα σταλαματιές κυλάνε στάζουν κάτω στον Άδη.

Πέφτουν απάνω στους νεκρούς οι σκοτωμένοι αλλάζουν θέση δεν ξυπνάνε.

Μόνο το χέρι τους υψώνεται και δείχνει τη μεριά που περπατάνε οι δολοφόνοι.

Η Ελλάδα ταξιδεύει χρόνια ανάμεσα στους δολοφόνους

Τάκης Σινόπουλος, Ακόμη μια νύχτα

Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

syllogos

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μας.

Σας παρακαλούμε πριν συνεχίσετε την πλοήγηση, διαβάστε τους Όρους Χρήσης.

 aniemail18

Επικοινωνία