Βιολογία

penguin_yellow

Γνωμικά

«Υπάρχουν δύο τρόποι για να κατακτήσεις μια χώρα: Με την βία ή με τα χρέη.»

John Adams , Δεύτερος Πρόεδρος των Η.Π.Α

Η μαντινάδα της ημέρας
Ξέπλυνε φεγγαράκι μου το πέπλο σου στην βρύση,
μη μου χλωμιάσει τ'όνειρο τώρα που πάει ν'ανθίσει
Αρχική Το σχολείο Δράσεις Διδακτική επίσκεψη στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

 

Διδακτική επίσκεψη στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ5 επισκέφτηκαν το Ινστιτούτο Θαλάσσιων Ερευνών στις Γούβες. Στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών ασχολούνται με την έρευνα στη θάλασσα (επιφάνεια) και σε πιο βαθιά νερά (200-300m βάθος).

DSC06098

 

 

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας. Το Πρόγραμμα Σπουδών προβλέπει την εφαρμογή της μεθόδου «έρευνα και πειραματισμός». Σκοπός της επίσκεψης ήταν να καταλάβουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη φύση και τη μορφή της ερευνητικής διαδικασίας καθώς και πως η έρευνα συνδέεται με πραγματικές καταστάσεις. Αρχικά, στο αμφιθέατρο πραγματοποιήθηκε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της ίδρυσης του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, η οποία ξεκινά από το 1912 και ολοκληρώνεται το 2003 με την συνένωση του ΕΚΘΕ και ΙΘΑΒΙΚ. Παράλληλα παρουσιάστηκε ο σκοπός του ΕΛΚΕΘΕ, οι οποίοι επιγραμματικά είναι: η έρευνα, η ανάπτυξη, η παραγωγή και η εκπαίδευση. Ακολούθησε παρουσίαση των επιμέρους Ινστιτούτων που λειτουργούν, του οργανογράμματος του τμήματος Υποβρύχιων Δραστηριοτήτων, του σκοπού της ομάδας τους, της σημασία και της αξίας της ομαδικής δουλειάς, του τεχνολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιούν, των επιστημονικών ειδικοτήτων που μπορούν να απασχοληθούν και τέλος χρήσιμων συμβουλών για την σωστή επιλογή εκπαίδευσης και επαγγέλματος που σχετίζονται με τη θάλασσα.

DSC06109

Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κυκλικά επισκέφτηκαν το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας-Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών, το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας, το Εργαστήριο Αλιείας, το εργαστήριο με τεχνολογία 3D, και το εργαστήριο Micro Υπολογιστικής Αξονικής Τομογραφίας.

Η εμπερία ήταν μοναδική καθώς στο εργαστήριο Ωκεανογραφίας οι μαθητές παρατήρησαν μέσα από στερεοσκόπιο ασπόνδυλα θαλάσσια είδη(τα οποία είναι δείκτης θαλάσσιας ρύπανσης ή καθαρότητας), στο εργαστήριο αλιείας παρατήρησαν ένα λαγοκέφαλο (τοξικό ψάρι), ο οποίος επρόκειτο να υποστεί χειρουργική επέμβαση!, για να μεταφερθεί στο εργαστήριο τοξικολογίας και τέλος στο εργαστήριο αξονικής τομογραφίας έμαθαν πως μπορούν να ανιχνευτούν τα μορφολογικά χαρακτηριστικά στα ψάρια!!

DSC06111

 

Το πιο διασκεδαστικό κομμάτι για τους μαθητές και τις μαθήτριες ήταν στην αίθουσα με την τεχνολογία 3D!! Εκεί ενημερώθηκαν για εφαρμογές (ψαρώνεις?) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να ζωντανέψουν ένα χταπόδι ή ένα ιππόκαμπο ή ένα ψάρι!!! Έπαιξαν παιχνίδια στον υπολογιστή με θέματα σχετικά με την θαλάσσια ρύπανση, το περιβάλλον κα., και φορώντας την VR οθόνη περιηγήθηκαν στον υπέροχο θαλάσσιο βυθό!! Οι γνώσεις και η επαφή με άτομα που ασχολούνται με τη θαλάσσια έρευνα αποτέλεσε ένα προβληματισμό και μια ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση του υπέροχου κόσμου της έρευνας στις επιστήμες και την τεχνολογία!!

DSC06120

 

Το τραγούδι της ημέρας

Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας Για ένα κομμάτι ψωμί
Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας Για ένα κομμάτι ψωμί

Ποιητικά θραύσματα

Τι θα γινόμαστε
αν δεν ξαναγεννιόταν συνεχώς το τίποτα;
Πώς θα χαράζαμε τα περιγράμματα
του εναλλασσόμενου εαυτού μας,
πώς θα επινοούσαμε την αφή
ν' αγγίξουμε τους άλλους,
πώς θα 'χαμε να γεμίσουμε
τον κόσμο μας που αδειάζει;
Τι θα γινόμαστε
χωρίς την αναβίωση του τίποτα
χωρίς την επιβίωση του κενού;
Με το κενό φτιάχνουμε περίτεχνους λαβυρίνθους
όπως ο Δαίδαλος έφτιαχνε τον δικό του
μήπως και λευτερώσουμε απ' τα βάθη τους
έναν αθέατο Μινώταυρο.

Τίτος Πατρίκιος,  Εντευκτήριο, τεύχ. 78, Σεπτέμβριος 2007
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

syllogos

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μας.

Σας παρακαλούμε πριν συνεχίσετε την πλοήγηση, διαβάστε τους Όρους Χρήσης.

 aniemail18

Επικοινωνία