Βιολογία

penguin_yellow

Γνωμικά
Είναι βαριά και επικίνδυνη η φωνή του λαού όταν κυριεύεται από την οργή !
Αισχύλος
Η μαντινάδα της ημέρας
Δεν τα διπλώνω τα φτερά, δεν κάνω αυτή τη χάρη
σ' αυτούς που θέλουν να με δουν στο δρόμο περπατάρη.
Αρχική Το σχολείο Δράσεις Διδακτική επίσκεψη στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

 

Διδακτική επίσκεψη στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών

Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ5 επισκέφτηκαν το Ινστιτούτο Θαλάσσιων Ερευνών στις Γούβες. Στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών ασχολούνται με την έρευνα στη θάλασσα (επιφάνεια) και σε πιο βαθιά νερά (200-300m βάθος).

DSC06098

 

 

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας. Το Πρόγραμμα Σπουδών προβλέπει την εφαρμογή της μεθόδου «έρευνα και πειραματισμός». Σκοπός της επίσκεψης ήταν να καταλάβουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη φύση και τη μορφή της ερευνητικής διαδικασίας καθώς και πως η έρευνα συνδέεται με πραγματικές καταστάσεις. Αρχικά, στο αμφιθέατρο πραγματοποιήθηκε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία της ίδρυσης του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, η οποία ξεκινά από το 1912 και ολοκληρώνεται το 2003 με την συνένωση του ΕΚΘΕ και ΙΘΑΒΙΚ. Παράλληλα παρουσιάστηκε ο σκοπός του ΕΛΚΕΘΕ, οι οποίοι επιγραμματικά είναι: η έρευνα, η ανάπτυξη, η παραγωγή και η εκπαίδευση. Ακολούθησε παρουσίαση των επιμέρους Ινστιτούτων που λειτουργούν, του οργανογράμματος του τμήματος Υποβρύχιων Δραστηριοτήτων, του σκοπού της ομάδας τους, της σημασία και της αξίας της ομαδικής δουλειάς, του τεχνολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιούν, των επιστημονικών ειδικοτήτων που μπορούν να απασχοληθούν και τέλος χρήσιμων συμβουλών για την σωστή επιλογή εκπαίδευσης και επαγγέλματος που σχετίζονται με τη θάλασσα.

DSC06109

Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κυκλικά επισκέφτηκαν το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας-Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών, το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας, το Εργαστήριο Αλιείας, το εργαστήριο με τεχνολογία 3D, και το εργαστήριο Micro Υπολογιστικής Αξονικής Τομογραφίας.

Η εμπερία ήταν μοναδική καθώς στο εργαστήριο Ωκεανογραφίας οι μαθητές παρατήρησαν μέσα από στερεοσκόπιο ασπόνδυλα θαλάσσια είδη(τα οποία είναι δείκτης θαλάσσιας ρύπανσης ή καθαρότητας), στο εργαστήριο αλιείας παρατήρησαν ένα λαγοκέφαλο (τοξικό ψάρι), ο οποίος επρόκειτο να υποστεί χειρουργική επέμβαση!, για να μεταφερθεί στο εργαστήριο τοξικολογίας και τέλος στο εργαστήριο αξονικής τομογραφίας έμαθαν πως μπορούν να ανιχνευτούν τα μορφολογικά χαρακτηριστικά στα ψάρια!!

DSC06111

 

Το πιο διασκεδαστικό κομμάτι για τους μαθητές και τις μαθήτριες ήταν στην αίθουσα με την τεχνολογία 3D!! Εκεί ενημερώθηκαν για εφαρμογές (ψαρώνεις?) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να ζωντανέψουν ένα χταπόδι ή ένα ιππόκαμπο ή ένα ψάρι!!! Έπαιξαν παιχνίδια στον υπολογιστή με θέματα σχετικά με την θαλάσσια ρύπανση, το περιβάλλον κα., και φορώντας την VR οθόνη περιηγήθηκαν στον υπέροχο θαλάσσιο βυθό!! Οι γνώσεις και η επαφή με άτομα που ασχολούνται με τη θαλάσσια έρευνα αποτέλεσε ένα προβληματισμό και μια ανάγκη για περαιτέρω διερεύνηση του υπέροχου κόσμου της έρευνας στις επιστήμες και την τεχνολογία!!

DSC06120

 

Το τραγούδι της ημέρας

Παπακωνσταντίνου Βασίλης, Σ' ακολουθώ

Ποιητικά θραύσματα

α. Της θαλάσσης καλήτερα φουσκωμένα τα κύματα

να πνίξουν την πατρίδα μου ωσάν απελπισμένην,

έρημον βάρκαν.

β. Στην στεριάν, στα νησία καλήτερα μίαν φλόγα

να ιδώ παντού χυμένην, τρώγουσαν πόλεις, δάση,

λαούς και ελπίδας.

γ. Καλήτερα, καλήτερα διασκορπισμένοι οι Έλληνες

να τρέχωσι τον κόσμον, με εξαπλωμένην χείρα

ψωμοζητούντες

δ. Παρά προστάτας να 'χωμεν.

Ανδρέας Κάλβος, Αι Ευχαί

Με την ευκαιρία της σημερινής σχόλης του Αγίου Μηνά, που κρατά το σχολείο μας κλειστό σκέφτηκα να χαλάσω τη δική μου και τη δική σας σχόλη, αγαπητοί αναγνώστες. Αργία, άλλωστε μήτηρ πάσης κακίας που θα έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Τα όσα ακολουθούν πάντως, δέστε τα σκουλαρίκι, γιατί, αν και κατ΄ αρχάς παράδοξα είναι πέρα για πέρα αληθινά. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Η λέξη σχολή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι ίσως από τις πιο πολυταξιδεμένες στο παγκόσμιο λεξιλόγιο  και τις πιο πολύπαθες ως προς τις σημασιολογικές μεταπτώσεις των παράγωγων λέξεων που κληροδότησε στη γλώσσα μας,  λέξεων  οι οποίες με το χρόνο έχασαν  την ετυμολογική τους διαφάνεια.

Στα αρχαία ελληνικά η λέξη σχολή σήμαινε αρχικά την ανάπαυση, την απραξία, την αργία, τον ελεύθερο χρόνο. Όταν ο αρχαίος Έλληνας έλεγε "σχολήν άγω" ή "σχολήν τίθημι"  εννοούσε ότι καθόταν αραχτός και άπραγος. Σχολή δηλαδή ήταν η (ευλογημένη ) εκείνη κατάσταση, στην οποία ο άνθρωπος  απολαμβάνει άπραγος  τον ελεύθερο χρόνο του,  χρόνο που δεν αναλώνεται στην παραγωγή έργου ή τις αναγκαιότητες του βιοπορισμού. Έτσι η ασχολία ( με το στερητικό α ως πρώτο συνθετικό), μια  λέξη με κοινή σημασία στην αρχαία και τη νέα ελληνική, είναι το αντίθετο της σχόλης. Δηλώνει τη μετάβασή μας από την κατάσταση της αργίας στην  εμπλοκή μας με κάτι το οποίο,  έχει  πρακτικό και μετρήσιμο αντίκρισμα. Η αρχαία σημασία της σχολής πάντως επιβιώνει και σήμερα, στη λέξη σχόλη ή σκόλη (ο αναβιβασμός του τόνου  για να αποφευχθεί η σύγχυση της σχόλης με τη σχολή που σήμερα δηλώνει κάτι άλλο),  αλλά και στο  ρήμα σχολώ ή σχολνώ που χρησιμοποιούμε στο σχολείο ή στη δουλειά. Άλλο θέμα τώρα, αν σήμερα τελειώνοντας με τα παραπάνω διαθέτουμε την πολυπόθητη πολυτέλεια της αργίας, κατάσταση εντελώς απαραίτητη για την ψυχική και πνευματική μας υγεία.

Βαν Γκογκ ? Μεσημεριανή ανάπαυση

Περισσότερα...
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

syllogos

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μας.

Σας παρακαλούμε πριν συνεχίσετε την πλοήγηση, διαβάστε τους Όρους Χρήσης.

 aniemail18

Επικοινωνία