- Αρχική
- Νέα-ανακοινώσεις
- Το σχολείο
- Καθηγητές
- Μαθητές
- Θεατρικές παραστάσεις 5ου Γυμνασίου
- Θεατρικό εργαστήρι
- Εκπαιδευτικό υλικό
- Νέα βιβλιοθήκης
- Βιβλιοθήκη
- Ιστοσελίδα
- Προγράμματα
- Ελεύθερος χρόνος
- Αξιόλογες συνδέσεις
- Διάφορα
- Προτάσεις πλοήγησης χρηστών
- Σχολικές Γιορτές
- Άρθρα που μας άρεσαν
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας
"Το «ναι» και το «όχι», αν και είναι οι πιο σύντομες από όλες τις λέξεις, χρειάζεται να τις σκεφθεί κανείς πολύ προηγουμένως." Πυθαγόρας
|
Καλλιά 'χω ν' αγωνίζομαι μάταια μεσ' την πλάση παρά ν΄ αφήσω μάταια τη ζήση να περάσει. |



Εκπαιδευτικό υλικό Β τάξη αρχαία
Οι μεταφράσεις όλων των κειμένων
Διδακτικό πακέτο
![]() |
Βιβλίο εκπαιδευτικού |
Διαγνωστικό τεστ για τη Β΄Τάξη
Ενότητα 1. Πατρική δικαιοσύνη
![]() |
Η ενότητα 1 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Παρουσίαση της ενότητας σε βίντεο
Υλικό από Εκπαιδευτική Τηλεόραση
![]() |
Αισχύλος: «Ευμενίδες» |
Ενότητα 2.Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή.
![]() |
Η ενότητα 2 σε ηλεκτρονική εμπλουτισμένη μορφή |
Ανάλυση του κειμένου σε βίντεο
Γ΄ Κλίση Ουσιαστικών Αφωνόληκτα
Ασκήσεις:
Άσκηση για τα διπλόθεμα σε -ων και για τα μονόθεμα σε -ας
Να γραφτούν οι ζητούμενοι τύποι των ουσιαστικών της γ' κλίσης στον ενικό και πλθ. (οδοντικόληκτα)
Συμπλήρωσε τις καταλήξεις του ουσ. ? πατρίς
Συμπλήρωσε τις καταλήξεις των ουσ. ? ?λλην, ? ?γώνΣυμπλήρωσε τις καταλήξεις των ουσ. ? πυθμήν, ? πνεύμων
Να γράψετε τις καταλήξεις των παρακάτω συμφωνόληκτων ουσιαστικών
Άσκηση συμπλήρωσης καταλήξεων στα αφωνόληκτα ουσιαστικά της γ' κλίσης
Άσκηση για τα αφωνόληκτα γ' κλίσης, από τα αρχαία στα νέα ελληνικά.
Άσκηση για τα αφωνόληκτα οδοντικόληκτα γ' κλίσης, από τα αρχαία στα νέα ελληνικά.
Να μεταφερθούν τα αφωνόληκτα ουσιαστικά στην ίδια πτώση του άλλου αριθμού
Εντοπίσετε τα τριτόκλιτα ουσιαστικά και να τα γράψετε στην ίδια πτώση του άλλου αριθμού
Συμπλήρωσε τις προτάσεις με τον κατάλληλο τύπο των ουσιαστικών
Ενότητα 3. Το χρέος του ιστορικού
![]() |
Η ενότητα 3 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση
Παρουσίαση του κειμένο σε βίντεο
Σύνδεση προτάσεων ή όρων-Βίντεο
Ασκήσεις Γραμματικής
1η Άσκηση στα ενρινόληκτα και υγρόληκτα ουσιαστικά
2η Άσκηση στα ενρινόληκτα και υγρόληκτα ουσιαστικά
1η Άσκηση στα σιγμόληκτα ουσιαστικά
2η Άσκηση στα σιγμόληκτα ουσιαστικά
Ασκήσεις Συντακτικού
1).Να εντοπίσετε το είδος της σύνδεσης μεταξύ των παρακάτω προτάσεων2).Να εντοπίσετε το είδος της σύνδεσης μεταξύ των παρακάτω προτάσεων
3).Να εντοπίσετε το είδος της σύνδεσης μεταξύ των παρακάτω προτάσεων
4).Να εντοπίσετε το είδος της σύνδεσης μεταξύ των παρακάτω προτάσεων
5).Να εντοπίσετε στις ακόλουθες περιόδους τις λέξεις που συνδέουν τις προτάσεις
6).Να εντοπίσετε στις ακόλουθες περιόδους τις λέξεις που συνδέουν τις προτάσεις
7).Να εντοπίσετε στις ακόλουθες περιόδους τις λέξεις που συνδέουν τις προτάσεις
8).Να εντοπίσετε στις ακόλουθες περιόδους τις λέξεις που συνδέουν τις προτάσεις
9).Να αναγνωρίσετε το είδος της σύνδεσης και τι συνδέουν κάθε φορά οι σύνδεσμοι
10).Να εντοπίσετε στις ακόλουθες περιόδους τις λέξεις που εισάγουν δευτ. προτάσεις
Παρατακτική και Υποτακτική σύνδεση των προτάσεων: 7 ασκήσεις σε Hot Potatoes.
Ενότητα 4.Οι Σεληνίτες
![]() |
Η ενότητα 4 σε αμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Κλίση επιθέτων: φωνηεντόληκτα σε -ύς, -ε?α, -ύ
Ασκήσεις
Για τα επίθετα
1.Να συμπληρωθούν οι καταλήξεις του ενικού στα άλλα γένη
2.Να συμπληρωθούν οι καταλήξεις του πληθυντικού στα άλλα γένη
3.Τα τριτόκλιτα επίθετα της αρχαίας σε -ύς, -ε?α, -ύ στα νέα ελληνικά
4.Άσκηση στα τριτόκλιτα φωνηεντόληκτα επίθετα σε -ύς, -ε?α, -ύ
Για την υποτακτική
1.Να μεταφερθούν οι τύποι της οριστικής στους αντίστοιχους της υποτακτικής
2.Άσκηση για τη διάκριση της υποτακτικής
3.Άσκηση για την υποτακτική, συμπλήρωση κενών (1η)
4.Άσκηση για την υποτακτική, συμπλήρωση κενών (2η)
Ενότητα 5. Η ελεημοσύνη βασίλισσα των αρετών
![]() |
Η ενότητα 5 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Το κείμενο της ενότητας σε μορφή powerpoint
Οδηγίες επεξεργασίας κειμένου. Γραμματική . Παρουσίαση. Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ασκήσεις
Άσκηση για την υποτακτική, σχηματισμός υποτακτικής
Άσκηση για την υποτακτική του ε?μί
Άσκηση για την απρόσωπη σύνταξη, υποκείμενο του απαρεμφάτου 1ηΆσκηση για την απρόσωπη σύνταξη, υποκείμενο του απαρεμφάτου 2η
Άσκηση για την απρόσωπη σύνταξη, υποκείμενο του απαρεμφάτου 3η
Ενότητα 6.
![]() |
Η ενότητα 6 σε ηλεκτρονική εμπλουτισμένη μορφή |
Ασκήσεις
2η άσκηση συμπλήρωσης κενών συμφωνόληκτων επιθέτων
3η άσκηση συμπλήρωσης κενών συμφωνόληκτων επιθέτων
Άσκηση αναγνώρισης της ερωτηματικής (τίς, τίς, τί) ή της αόριστης (τ?ς, τ?ς, τ?)
Άσκηση για την αόριστη αντωνυμία τ?ς (συμπλήρωση κενών)
Άσκηση για την ερωτηματική αντωνυμία τίς (συμπλήρωση κενών)
Άσκηση στην ερωτηματική τίς και στην αναφορική τ?ς
Ενότητα 7.Ένας στοργικός ηγέτης.
![]() |
Η ενότητα 7 σε ηλεκτρονική εμπλουτισμένη μορφή |
Κείμενο και μετάφραση σε μορφή powerpoint
Διδακτική πρόταση . ( Β΄μέρος) Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ασκήσεις
1.Συμπλήρωσε τις καταλήξεις της ευκτικής2.Να συμπληρωθούν τα κενά με τον κατάλληλο τύπο της ευκτικής
3.Να συμπληρωθούν στις παρακάτω προτάσεις οι τύποι της ευκτικής
Ενότητα 8.
![]() |
Η ενότητα 8 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Γραμματική-Συντακτικό Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Το αντικείμενο του ρήματος σε μορφή powerpoint
Φύλλο εργασίας για ασκήσεις συντακτικού
Να συμπληρωθεί ο πίνακας με τις εγκλίσεις του ρ. ε?μίΝα συμπληρωθούν οι προτάσεις με τύπους της ευκτικής ενεστώτα του ρ. ε?μί
Να βρεις το ρήμα, το υποκείμενο και το αντικείμενοΝα βρείτε το ρήμα, το υποκείμενο και το αντικείμενο
Να βρείτε τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρημάτων των παρακάτω φράσεων
Να συμπληρώσετε τις καταλήξεις που λείπουν και να βρείτε τα αντικείμενα
Να βρεις το υποκείμενο, τα αντικείμενα, την πτώση τους και ποιο είναι άμεσο και έμμεσο
Να βρεις το άμεσο και έμμεσο αντικείμενο
1η Να βρεις τα αντικείμενα και να προσδιορίσεις ποιο είναι άμεσο και ποιο έμμεσο
2η Να βρεις το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο των προτάσεων
Ενότητα 9. Καλλιπάτειρα.
![]() |
Η ενότητα 9 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση .Παρουσίαση. Εναλλακτική Πρόταση: Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Το κείμενο και η μετάφραση της ενότητας σε μορφή powerpoint
Ασκήσεις
1η Να βρεθεί το είδος των μετοχών (επιθετική, επιρρηματική, κατηγορηματική)2η Να βρεθεί το είδος των μετοχών (χρονική, τελική κ.τ.λ.)
3η Να βρεθεί το είδος των μετοχών (χρονική, τελική κ.τ.λ.)
4η Να βρεθεί το είδος των μετοχών (χρονική, τελική κ.τ.λ.)
Να γραφτεί η κατηγορηματική μετοχή στη σωστή πτώση (1η)
Να γραφτεί η κατηγορηματική μετοχή στη σωστή πτώση (2η)
Να γραφτεί το υποκείμενο της μετοχής στη σωστή πτώση (1η)
Να γραφτεί το υποκείμενο της μετοχής στη σωστή πτώση (2η)
Καλλιπάτειρα του Λορέντζου Μαβίλη. Από Βικιθήκη
Βοηθητικό εκπαιδευτικό υλικό για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία
Γ ΜΕΡΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ (i) Επιθετική Μετοχή (ii) Κατηγορηματική Μετοχή
ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ (i) Συνημμένη Μετοχή (ii) Απόλυτη Μετοχή
Ενότητα 10
![]() |
Η ενότητα 10 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Ενότητα 11. Ο σεβασμός προς τους γονείς μέλημα του νόμου.
![]() |
Η ενότητα 11 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση .Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Μια μικρή ιστορία από τον Τολστόι
Ενότητα 12. Τα φαινόμενα απατούν.
![]() |
Η ενότητα 12 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση .Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ενότητα 13. Η σωστή στάση στο θέμα της τροφής.
![]() |
Η ενότητα 13 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση .Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ενότητα 14
![]() |
Η ενότητα 14 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Ενότητα 15.Η Αθήνα προπύργιο της Ευρώπης
![]() |
Η ενότητα 15 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Διδακτική πρόταση .Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ενότητα 16.Μεγαλόψυχη στάση
![]() |
Η ενότητα 16 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Γραμματική-Συντακτικό Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Ενότητα 17. Το πάθημα των ερωδιών
![]() |
Η ενότητα 17 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Γραμματική-Συντακτικό Πηγή: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ενότητα 18. Τα μειονεκτήματα του γραπτού λόγου σε σχέση με τον προφορικό
![]() |
Η ενότητα 18 σε εμπλουτισμένη ηλεκτρονική μορφή |
Η επιλογή των συγκεκριμένων διαδικτυακών τόπων έγινε από το φιλόλογο Στεφανάκη Μανόλη
-Η ιστοσελίδα μας δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο εξωτερικών δικτυακών τόπων-
Το τραγούδι της ημέρας
|
Ποιητικά θραύσματα
|