Βιολογία

penguin_yellow

Γνωμικά
Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα.

Καρλ Μαρξ, 1818-1883, Γερμανός φιλόσοφος

Η μαντινάδα της ημέρας
Καράβι κάνω την καρδιά,
την πεθυμιά κατάρτι,
κι απλώνω σίγουρο πανί
το νου μου τον αντάρτη.
Αρχική Διάφορα Άρθρα που...μας άρεσαν

 

Άρθρα που...μας άρεσαν

Φίλτρο Τίτλου     Προβολή # 
# Τίτλος άρθρου Αρθρογράφος Προβολές
1 ?Σ? αυτόν τον κόσμο όσοι αγαπούνε?? Του Χρύσανθου Λαζαρίδη Μάνος Στεφανάκης 326
2 Ο Χρύσανθος Λαζαρίδης γράφει για την εξέγερση του Πολυτεχνείου Μάνος Στεφανάκης 331
3 Ουμπέρτο Έκο, Τα τυπικά χαρακτηριστικά του πρωτο-φασισμού. Μάνος Στεφανάκης 466
4 Ο Κόσμος όπως τον βλέπω εγώ. (Α. Αϊνστάιν) Μάνος Στεφανάκης 586
5 Μια ομιλία προς μαθητές για την επέτειο της 25ης Μαρτίου Μάνος Στεφανάκης 766
6 Ζωή με δανεικά Μάνος Στεφανάκης 486
7 TV: Κλείστε την τη ρημάδα! Μάνος Στεφανάκης 576
8 Αμφιβολίας Εγκώμιον Μάνος Στεφανάκης 653
9 Επιτέλους... φτωχοί! Μάνος Στεφανάκης 445
10 Η εποχή του μετανθρώπου Μάνος Στεφανάκης 504
11 Η δεκαετία της οδύνης Μάνος Στεφανάκης 615
 

Το τραγούδι της ημέρας

Μαυρουδής Νότης, Πρωινό Τσιγάρο

Ποιητικά θραύσματα

α. Της θαλάσσης καλήτερα φουσκωμένα τα κύματα

να πνίξουν την πατρίδα μου ωσάν απελπισμένην,

έρημον βάρκαν.

β. Στην στεριάν, στα νησία καλήτερα μίαν φλόγα

να ιδώ παντού χυμένην, τρώγουσαν πόλεις, δάση,

λαούς και ελπίδας.

γ. Καλήτερα, καλήτερα διασκορπισμένοι οι Έλληνες

να τρέχωσι τον κόσμον, με εξαπλωμένην χείρα

ψωμοζητούντες

δ. Παρά προστάτας να 'χωμεν.

Ανδρέας Κάλβος, Αι Ευχαί

Με την ευκαιρία της σημερινής σχόλης του Αγίου Μηνά, που κρατά το σχολείο μας κλειστό σκέφτηκα να χαλάσω τη δική μου και τη δική σας σχόλη, αγαπητοί αναγνώστες. Αργία, άλλωστε μήτηρ πάσης κακίας που θα έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Τα όσα ακολουθούν πάντως, δέστε τα σκουλαρίκι, γιατί, αν και κατ΄ αρχάς παράδοξα είναι πέρα για πέρα αληθινά. Έχουμε και λέμε λοιπόν: Η λέξη σχολή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι ίσως από τις πιο πολυταξιδεμένες στο παγκόσμιο λεξιλόγιο  και τις πιο πολύπαθες ως προς τις σημασιολογικές μεταπτώσεις των παράγωγων λέξεων που κληροδότησε στη γλώσσα μας,  λέξεων  οι οποίες με το χρόνο έχασαν  την ετυμολογική τους διαφάνεια.

Στα αρχαία ελληνικά η λέξη σχολή σήμαινε αρχικά την ανάπαυση, την απραξία, την αργία, τον ελεύθερο χρόνο. Όταν ο αρχαίος Έλληνας έλεγε "σχολήν άγω" ή "σχολήν τίθημι"  εννοούσε ότι καθόταν αραχτός και άπραγος. Σχολή δηλαδή ήταν η (ευλογημένη ) εκείνη κατάσταση, στην οποία ο άνθρωπος  απολαμβάνει άπραγος  τον ελεύθερο χρόνο του,  χρόνο που δεν αναλώνεται στην παραγωγή έργου ή τις αναγκαιότητες του βιοπορισμού. Έτσι η ασχολία ( με το στερητικό α ως πρώτο συνθετικό), μια  λέξη με κοινή σημασία στην αρχαία και τη νέα ελληνική, είναι το αντίθετο της σχόλης. Δηλώνει τη μετάβασή μας από την κατάσταση της αργίας στην  εμπλοκή μας με κάτι το οποίο,  έχει  πρακτικό και μετρήσιμο αντίκρισμα. Η αρχαία σημασία της σχολής πάντως επιβιώνει και σήμερα, στη λέξη σχόλη ή σκόλη (ο αναβιβασμός του τόνου  για να αποφευχθεί η σύγχυση της σχόλης με τη σχολή που σήμερα δηλώνει κάτι άλλο),  αλλά και στο  ρήμα σχολώ ή σχολνώ που χρησιμοποιούμε στο σχολείο ή στη δουλειά. Άλλο θέμα τώρα, αν σήμερα τελειώνοντας με τα παραπάνω διαθέτουμε την πολυπόθητη πολυτέλεια της αργίας, κατάσταση εντελώς απαραίτητη για την ψυχική και πνευματική μας υγεία.

Βαν Γκογκ ? Μεσημεριανή ανάπαυση

Περισσότερα...
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων

syllogos

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μας.

Σας παρακαλούμε πριν συνεχίσετε την πλοήγηση, διαβάστε τους Όρους Χρήσης.

 aniemail18

Επικοινωνία