Αδελφοποίηση του σχολείου μας με το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού Μαγνησίας

Αδελφοποίηση του 5ου Γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης με το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού Μαγνησίας στο πλαίσιο του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Τα πετρογέφυρα της Ελλάδας»

93.JPG97.JPG83.JPG06.JPG
Μετά από πρόσκληση του κ. Γκράσσου Γιώργου, προέδρου της Συντονιστικής Επιτροπής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Τα πετρογέφυρα της Ελλάδας», που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας για τρία χρόνια, 2009-2012, δύο μέλη του δικτύου, η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού και η περιβαλλοντική ομάδα του 5ου Γυμνασίου Ηρακλείου, συναντήθηκαν στο Αρχοντικό Βατσαρέα-Μαυράκη που στεγάζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Μακρινίτσα Πηλίου, την Παρασκευή 19 Μαρτίου. Τους μαθητές συνόδευαν οι καθηγητές, κ. Πριάκος Κωνσταντίνος, κ. Μιχαλακοπούλου Χαρούλα και κ. Ταχούλα Μίνα για το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού, καθώς και η κ. Κλεινάκη Άννα και κ.Χατζηδάκη Ελένη για το 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.

Η αδελφοποίηση των δύο σχολείων ξεκίνησε με την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των μαθητών σχετικά με τα σχολεία τους, τις πόλεις τους και τις περιοχές στις οποίες ζουν. Τα μέλη των δύο περιβαλλοντικών ομάδων περιέγραψαν τις δράσεις που πραγματοποίησαν στο πλαίσιο της υλοποίησης των περιβαλλοντικών προγραμμάτων τους τα οποία σχετίζονται με τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια της Ελλάδας. Η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αλμυρού περιέγραψε τις εμπειρίες της από την υλοποίηση του τριήμερου περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα «Ο Άραχθος και τα γεφύρια του» στο ΚΠΕ Πραμάντων Ιωαννίνων, τον Ιανουάριο του 2010.

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι καθηγητές των δύο σχολείων παρακολούθησαν οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό για τα πετρογέφυρα της Ελλάδας από τον κ. Γκράσσο Γιώργο. Ειδικότερα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν την αρχιτεκτονική των γεφυριών, να ενημερωθούν για τη διαδικασία κατασκευής τους και να προβληματιστούν για την ανάγκη προστασίας και συντήρησή τους, καθώς αυτό το μοναδικό στοιχείο της πολιτισμικής μας κληρονομιάς χάνεται μέρα με τη μέρα.

Αφού χωρίστηκαν σε ζευγάρια, ένας μαθητής από το 2ο Γυμνάσιο Αλμυρού με ένα μαθητή από το 5ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, αυτοπαρουσιάστηκαν τονίζοντας πόσο ενδιαφέρον έχουν γι? αυτούς τα περιβαλλοντικά προγράμματα. Τέλος, ξεναγήθηκαν από τον κ. Γκράσσο σε τρία πετρογέφυρα, τα οποία βρίσκονται εντός του οικισμού της Μακρινίτσας, από τα έντεκα που υπάρχουν στην κτηματική περιφέρεια της Μακρινίτσας (το μονότοξο γεφύρι της Πατωσιάς, την μονότοξη Παλιοκαμάρα της Κουκουράβας και το δίτοξο γεφύρι στα Ταμπάκικα) και περπάτησαν στην περίφημη Μακρινιτσιώτικη στράτα που συνδέει τη Μακρινίτσα με τον Βόλο.

Στο τέλος της διαδρομής και του ημερήσιου προγράμματος, οι μαθητές και οι καθηγητές τους αντάλλαξαν στοιχεία επικοινωνίας και κυρίως τις διευθύνσεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους (e-mail), έτσι ώστε να συνεχίσουν την επικοινωνία τους μέσω του διαδικτύου, με σκοπό την καλύτερη γνωριμία τους και την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών σχετικά με τα πετρογέφυρα και γενικότερα με τα περιβαλλοντικά ζητήματα.