Εκπαιδευτικές δραστηριότητες από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2010-2011 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

museumofcrete

1. ΤΙΤΛΟΣ: «Η Απίστευτη Ιστορία του Μηχανισμού των Αντικυθήρων»

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού - Γυμνάσιο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: A΄ Χώρος Περιοδικών Εκθέσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Γνωριμία με την ιστορία και τις λειτουργίες του Μηχανισμού, που είναι απαραίτητες για την κατανόησή του και την τοποθέτησή του στο πλαίσιο της Ιστορίας των Επιστημών και της Τεχνολογίας. Στις εικόνες από το εσωτερικό του Μηχανισμού, παρουσιάζονται οι όψεις της αρχαίας αστρονομίας και τεχνολογίας που αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά με τη χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά γνωρίζουν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις και μηχανικά ομοιώματα καθώς και πολυμεσικές εφαρμογές με θέμα την αστρονομία και την τεχνολογία που προϋπήρξαν της κατασκευής του Μηχανισμού.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

2. ΤΙΤΛΟΣ: «Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων. Η Σύγχρονη Έρευνα»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Λύκειο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: A΄ Χώρος Περιοδικών Εκθέσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές του Λυκείου εμβαθύνουν περισσότερο στη λειτουργία του Μηχανισμού με την ανάλυση των τρισδιάστατων αναπαραστάσεων, των μηχανικών ομοιωμάτων και των πολυμεσικών εφαρμογών από το εσωτερικό του Μηχανισμού στα οποία παρουσιάζονται οι όψεις της αρχαίας αστρονομίας και τεχνολογίας που αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά με τη χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογίας.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

3. ΤΙΤΛΟΣ: «Τα φυτά αποκαλύπτουν την ιστορία τους»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Γ΄- ΣΤ΄ Δημοτικού - Γυμνάσιο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Β΄ Χώρος Περιοδικών Εκθέσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Το θέμα του συγκεκριμένου προγράμματος είναι ιδιαίτερο και πρωτότυπο. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν φυτά που συνδέθηκαν με τη ζωή των ανθρώπων από τη μινωική Κρήτη μέχρι σήμερα είτε λόγω της χρησιμότητάς τους στη διατροφή και τις ανάγκες της καθημερινής ζωής είτε διότι εμπλούτισαν ιστορίες, μύθους και λαϊκές παραδόσεις. Το αμπέλι, η ελιά, ο βασιλικός αλλά και φυτά λιγότερο γνωστά, όπως το πυξάρι, η φλαμουριά, το κώνειο και ο νάρκισσος, «αποκαλύπτουν» στα παιδιά, με τη βοήθεια ποικίλων εκπαιδευτικών, διαδραστικών μέσων, την πλούσια ιστορία τους.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

4. ΤΙΤΛΟΣ: «Τα φυτά αποκαλύπτουν την ιστορία τους»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Λύκειο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Β΄ Χώρος Περιοδικών Εκθέσεων
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Η θεματολογία του προγράμματος είναι ίδια με του προηγούμενου η-λικιακού επιπέδου. Τα εκπαιδευτικά όμως μέσα διαφοροποιούνται και η πληροφορία που παρέχεται είναι περισσότερο εμπλουτισμένη.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

5. ΤΙΤΛΟΣ: «Η Πράσινη Μεσόγειος»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Β΄? ΣΤ΄ Δημοτικού ? Γυμνάσιο ? Λύκειο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Κεντρικός Εκθεσιακός Χώρος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Πρόκειται για μια ζωντανή διαδραστική περιήγηση, με τη χρήση φυλλαδίων και καρτών, στα φυλλοβόλα, κωνοφόρα και μικτά δάση της Μεσογείου, στα οικοσυστήματα των ψηλών βουνών αλλά και στα σπάνια οικοσυστήματα των θάμνων. Η αρκούδα, ο αγριόχοιρος, ο λύκος, η αλεπού, η ύαινα, το πλατώνι, ο αγριόγατος, η στεπογερακίνα και ο λύγκας είναι μερικά μόνο από τα εντυπωσιακά ζώα που θα γνωρίσουν. Η περιήγηση είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στο ηλικιακό επίπεδο των μαθητών και γίνεται με τη συμμετοχή των παιδιών.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

6. ΤΙΤΛΟΣ: «Οι Αντιθέσεις της Μεσογείου- Νερά και Έρημοι»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Β΄? ΣΤ΄ Δημοτικού ? Γυμνάσιο ? Λύκειο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Κεντρικός Εκθεσιακός Χώρος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Πρόκειται για μια ζωντανή διαδραστική περιήγηση, με τη χρήση φυλλαδίων και καρτών, στο πλαίσιο της οποίας τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν τα οικοσυστήματα του νερού και των ακτών με τα ακραία οικοσυστήματα των ερήμων της Μεσογείου. Η μεσογειακή φώκια, η βίδρα, η χαλκόκοτα, οι ερωδιοί και η χουλιαρομύτα είναι μερικοί μόνο από τους ιδιαίτερους κατοίκους των νερών ενώ η αντιλόπη, η αλεπού της ερήμου και το βερβέρικο αρνί εντυπωσιάζουν στα ερημικά τοπία. Παράλληλα επισκέπτονται το Δεινοθήριο και το «Ζωντανό Μουσείο» όπου γνωρίζουν μοναδικούς ζωντανούς οργανισμούς που ζουν στα υγρά και ερημικά περιβάλλοντα της Μεσογειακής περιοχής όπως οχιές, βαράνους, χαμαιλέοντες, αγκαθοπόντικες και πολλά ακόμη. Η περιήγηση είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στο ηλικιακό επίπεδο των μαθητών και γίνεται με τη συμμετοχή των παιδιών.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

7. ΤΙΤΛΟΣ: «Αρκούδα και Φώκια εκπέμπουν σήμα κινδύνου»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Προσχολική ηλικία και Α΄ Δημοτικού
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Κεντρικός Εκθεσιακός Χώρος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Παραμύθι. Η αρκούδα και η φώκια απεγνωσμένες φθάνουν στο Μουσείο και ζητούν βοήθεια καθώς οι βιότοποί τους (δάση και παραλίες) έχουν υποβαθμιστεί και έχουν συρρικνωθεί από τους ανθρώπους. Τα παιδιά μαζί με τους παιδαγωγούς του Μουσείου, προσπαθώντας να βοηθήσουν, προβληματίζονται αν τα δύο ζώα θα μπορούσαν να ζήσουν σε διαφορετικούς βιότοπους. Όμως αυτή η αλλαγή αποδεικνύεται ότι δεν είναι καθόλου εύκολη. Μέσα από το παραμύθι αυτό τα παιδιά μαθαίνουν για τις προσαρμογές των ζώων στο περιβάλλον τους αλλά και για τη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στη φύση και τους οργανισμούς της.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

8. ΤΙΤΛΟΣ: «Το παραμύθι του Ερευνότοπου»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Προσχολική ηλικία και Α΄ Δημοτικού
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ερευνότοπος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: H νυχτερίδα Πιπιστρέλους και η νεροχελώνα Μαυρέμις ζωντανεύουν, μαζί με τα παιδιά, ένα φανταστικό παραμύθι περιπέτειας στον Ερευνότοπο σε ένα μοναδικό για την Ελλάδα χώρο, πλούσιο σε βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικά εκθέματα. Ο Ερευνότοπος αποτελεί μια μικρογραφία της φύσης, μια ρεαλιστική αναπαράσταση των οικοσυστημάτων της Μεσογείου, του βουνού, του θαμνότοπου, της σπηλιάς, του ποταμού, της εκβολής, της θάλασσας.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

9. ΤΙΤΛΟΣ: «Ερευνώ και ανακαλύπτω τη φύση»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Β΄- Δ΄ Δημοτικού
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ερευνότοπος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τα πραγματικά εργαλεία των ερευνητών και με τη βοήθεια των μουσειοπαιδαγωγών, μεταμορφώνονται σε παλαιοντολόγους, σπηλαιολόγους, ορνιθολόγους, υδροβιολόγους, θηριολόγους και ερπετολόγους και ζουν μια πραγματική εξερεύνηση στα οικοσυστήματα του Ερευνότοπου ενός χώρου μοναδικού για την Ελλάδα, πλούσιου σε βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικά εκθέματα.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

10. ΤΙΤΛΟΣ: «Ερευνώ και ανακαλύπτω τη φύση»
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού - Γυμνάσιο
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ: Ερευνότοπος
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Η θεματολογία του προγράμματος είναι η ίδια με αυτήν του προηγούμενου ηλικιακού επιπέδου. Η πληροφορία όμως που παρέχεται είναι πολύ πιο εμπλουτισμένη και εξειδικευμένη.
Παράλληλα οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα στον:
? «Εγκέλαδο» την πλατφόρμα προσομοίωσης σεισμών.

ΚΟΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
1. Γενική Είσοδος και μία (1) Εκπαιδευτική Δραστηριότητα: 5 ευρώ ανά μαθητή.
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 1 ώρα και 30΄λεπτά

2. Γενική Είσοδος και δύο (2) Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 7 ευρώ ανά μαθητή.
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 2 ώρες και 30΄λεπτά

Εκπαιδευτικοί και συνοδοί εκπαιδευτικοί: Είσοδος δωρεάν

Όλες οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες γίνονται από μουσειοπαιδαγωγούς ή ειδικευμένους επιστήμονες του Μουσείου οι οποίοι είναι πτυχιούχοι τμημάτων Βιολογίας και Περιβάλλοντος και έχουν εμπειρία στη διαχείριση σχολικών ομάδων.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Λεωφόρος Σοφοκλή Βενιζέλου, 71202 Ηράκλειο Κρήτης
(κόλπος Δερματά ? Παραλιακή ζώνη Ηρακλείου)

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Δευτέρα έως Παρασκευή: 08:30-15:00
Σάββατο και Κυριακή: 10:00-16:00

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ: 2810 ? 282740, 2810 - 393630 κ. Χατζηνικολάκη