pr-11009019- 2

Βιολογία

penguin_yellow

Η τεχνολογία στο σχολείο μας
Γνωμικά

"Το να πέσεις δεν είναι τρομερό, το να μη θέλεις όμως να σηκωθείς είναι ολέθριο."

Βίκτωρ Ουγκώ

 

Η μαντινάδα της ημέρας
Θε μου και κάν 'τη σύννεφο να βρέχει στην αυλή μου
να παίρνω βρόχινο νερό  να γραίνω την πληγή μου.
Αρχική

Τελευταία άρθρα

logo

Δημοφιλή άρθρα

Η περιβαλλοντική σε δράσεις με άρωμα...Κρήτης

Το σχολείο μας θέλοντας να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες του σε περιβαλλοντικά θέματα και προκειμένου να διαμορφώσουν αξίες και στάσεις ενεργού πολίτη πραγματοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής με θέμα: «Άρωμα … Κρήτης» «Τα αρωματικά φυτά και βότανα του τόπου μας». Σε αυτό συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες από τα τμήματα Α5 και Α6 με την καθοδήγηση των καθηγητριών του σχολείου μας Αγγελιδάκη Μαρία (Θρησκευτικά) και Μαρκάκη Στέλλα (Τεχνολογία).

DSC05444

Περισσότερα...

 

Διδακτική επίσκεψη σε βιομηχανία και θερμοκήπιο

Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016 στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας, πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών των τμημάτων Β3 και Β5 του σχολείου μας σε μονάδα του πρωτογενούς τομέα παραγωγής ( Θερμοκήπιο Χρυσανθέμων) και δευτερογενούς τομέα παραγωγής (Βιομηχανία Γάλακτος). 

DSC05412

Η επίσκεψη στο θερμοκήπιο περιελάμβανε την ενημέρωση για τον τρόπο παραγωγής κομμένων χρυσανθέμων στο Θραψανό από τον ιδιοκτήτη θερμοκηπιακής μονάδας (υδροπονική καλλιέργεια, ριζοβολία μοσχευμάτων, απαιτήσεις σε θερμοκρασία, φως, οξυγόνο, υγρασία, μηχανολογικός και ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, συσκευασία και προώθηση σε ντόπιες και ξένες αγορές) καθώς και τη βασική προϋπόθεση για την επιτυχημένη παραγωγική δραστηριότητα:  την αγάπη και το μεράκι για αυτό που κάνεις!!

Η επίσκεψη στη Βιομηχανία Γάλακτος περιελάμβανε την ενημέρωση σχετικά με τις διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων, τον τρόπο παραλαβής και ελέγχου της πρώτης ύλης, τα στάδια παραγωγής μαλακών και σκληρών τυριών, την συσκευασία σε κενό αέρος και τον τρόπο ωρίμανσης των σκληρών τυριών. Επίσης παρουσιάστηκε η οργάνωση της παραγωγικής μονάδας και ο ρόλος της στην τοπική και ευρύτερη οικονομία. 

 

Διδακτική επίσκεψη σε καλλιτεχνικό εργαστήριο

Την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016 στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας και της Ιστορίας πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών των τμημάτων Α4 και Α5 σε καλλιτεχνικό εργαστήριο κατασκευής μπρούτζινων αγαλμάτων και έργων τέχνης.

 DSC05402

Περισσότερα...

 

Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού - Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Αγαπητοί γονείς,

γνωρίζοντας ότι ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι μια διαδικασία που βοηθά τους μαθητές να αποκτήσουν τη γνώση, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνουν οι ίδιοι ικανοί να διαχειρίζονται θέματα της προσωπικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης, το σχολείο μας πρόκειται να πραγματοποιήσει Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού την Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε το ενημερωτικό σημείωμα.

 

Η Μάρω Δούκα στο σχολείο μας!

Douka6

Το κείμενο που ακολουθεί είναι γραμμένο από τη μαθήτρια της Γ΄ τάξης Τζωρτζίνας Βαρδάκη και αποτελεί προδημοσίευση, αφού στην πραγματικότητα γράφτηκε ως κύριο άρθρο για το φύλλο της εφημερίδας μας 5ου-ουσίας λόγοι.

Λένε πως ένας συγγραφέας ποτέ δεν ξεχνά την πρώτη φορά που αποσπά θετικές κριτικές  για κάποιο βιβλίο του. Ομοίως, ένας αναγνώστης θα θυμάται πάντα την πρώτη του συνάντηση με ένα συγγραφέα. Ιδίως, όταν πρόκειται για τη Μάρω Δούκα. Η Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου του 2014 χαράχτηκε ανεξίτηλα στις μνήμες των μαθητών του σχολείου μας και αναμφίβολα θα μας συντροφεύει σε όλη την εφηβεία και την μετέπειτα ζωή μας. Την μέρα εκείνη λοιπόν, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στην σχολική μας βιβλιοθήκη τη συγγραφέα Μάρω Δούκα,  τη χαρά να συνομιλήσουμε μαζί της καθώς και την ευκαιρία να νιώσουμε, έστω και για δυο ώρες μόνο, την αύρα που αποπνέει ένας συγγραφέας. Δυστυχώς, οι τυχεροί υπήρξαμε λίγοι, αφού η κυρία Μάρω Δούκα ανταποκρίθηκε πρόθυμα στο αίτημα του δασκάλου μας, κ.  Μάνου Στεφανάκη, να μιλήσει με τα παιδιά της δημοσιογραφικής ομάδας, που εκδίδει το έντυπο που διαβάζετε, και της ιστορικής ομάδας, που δημιουργεί φέτος ένα ακόμα ιστορικό ντοκιμαντέρ τοπικής ιστορίας. Και έτσι ακόμα όμως το κέρδος υπήρξε μεγάλο. Άλλωστε οι σαράντα περίπου μαθητές, που αποτέλεσαν το ακροατήριο και "ανέκριναν" την κυρία Δούκα, δεν ήταν και λίγοι.Θα μιλήσω λοιπόν για την εμπειρία μου αυτή, με όπλο μου την γλώσσα, το εργαλείο των πάντων και την πατρίδα του καθενός, όπως εκείνη μας έμαθε.

Ξεκινώ με τον άνθρωπο Μάρω Δούκα. Ζεστή και ανθρώπινη, επικοινωνιακή και άμεση μας έκανε από την αρχή να νιώσουμε άνετα μαζί της. Σαν να κουβεντιάζαμε με τη μητέρα ή τη γιαγιά μας. Εύστοχη και απλή στις απαντήσεις της δεν μας άφησε καμία απορία. Καταδεχτική, υπόγραψε στο τέλος       τα βιβλία και τα αυτόγραφα και του τελευταίου από εμάς, παρότι είχε προηγηθεί μακρά  συζήτηση και ο χρόνος ήταν πιεστικός, αφού πλησιάζαμε επικίνδυνα την ώρα της πτήσης της.  Ταπεινή, παρά τις βαριές της περγαμηνές στη νεοελληνική λογοτεχνία, μας έδωσε μαθήματα ήθους.

Γιατί η Μάρω Δούκα είναι, ίσως, η κορυφαία μας εν ζωή πεζογράφος. Με σύμμαχο της την ιστορία καθοδηγεί τις λέξεις στα δικά της μονοπάτια και υφαίνει με μαεστρία ένα αλλιώτικο είδος λογοτεχνίας. Μας μίλησε λοιπόν για το έργο της. Ταξιδέψαμε με τα βιβλία της και βυθιστήκαμε στην ιστορία τους. Η Μάρω Δούκα δεν γράφει ιστορικά μυθιστορήματα μα ούτε είναι ιστορικός. Χαίρεται να δηλώνει πως συνομιλεί με την ιστορία, σεβόμενη και εκτιμώντας την. Με μέσο την λογοτεχνία φέρνει τα γεγονότα κοντύτερα στους ανθρώπους και στο βίωμά τους εξανθρωπίζοντάς τα. Στην συνάντηση, μας δήλωσε πως δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στην ανδρική και στην γυναικεία λογοτεχνία. Πως αξίζει να λέγεσαι πεζογράφος κι όχι γυναίκα πεζογράφος. Πως ο καλός αφηγητής είναι εκείνος που συνδυάζει τη γυναικεία και την αντρική ματιά  και πως η αφήγηση εμπεριέχει ούτως ή άλλως την "αντρική" διάσταση, αφού ο αφηγητής επιβάλλει μέσω αυτής τη δική του οργάνωση στην ιστορία, σε κάτι που δεν υπήρχε πιο πριν, στο χάος, όπως χαρακτηριστικά η ίδια ανέφερε.  Ακόμη, μιλήσαμε για το μικρόβιο του συγγραφέα, ίσως και να το κολλήσαμε, και μάθαμε για την δική της συνήθεια να έχει πάντα απόθεμα αδημοσίευτων σημειώσεων για τους ήρωές της πολλών σελίδων, προτού εκδώσει ένα βιβλίο.  

Περισσότερα...

 

Το τραγούδι της ημέρας

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Μικρός Τιτανικός

Ποιητικά θραύσματα


Εμείς οι Έλληνες
Που σε χαρούμενα νησιά έχουμε τόπο
Σε άμοιρη στεγνή γη
Που την υγραίνει ευλάβεια στον αιώνα
Η πλούσια ανάμνηση
Ο άφθονος ήλιος
Εμείς ίσαμε τώρα δουλοπάροικοι
Ξένων ξεμωραμένων εξουσιών
Που γέρασαν σαν δέντρα
Μελαγχολικά αγνάντια στον τάφο
Και με παράξενο με αλλόφρονα εγωισμό
Ακόμα μας κρατάν στην αγκαλιά τους
Πουλιά που κρυώνουμε
Και δεν νοιαζόμαστε να στήσουμε
Σε πιο πράσινο χώρο
Τη φωλιά μας
Εμείς πότε θα διαβάσουμε
Στην τύχη μας μια ώρα που δεν σβήνει
Στα χέρια μας στα νιάτα μας
Μια φούχτα δύναμη και θάρρος
Που τηνε χρειάζεται και χαιρετάει
Ο ζωντανός κόσμος
Η Δύση πού θα βρει καινούργιο δρόμο
Για τις ανθρώπινες ψυχές;
(1936)
Γιώργος Σαραντάρης, Στη δόξα των πουλιών (Ίκαρος, 1977)

Erasmus

Ιούνιος ή Ιούνης

june

Ο Ιούνιος πήρε το όνομά του από την σύζυγο του Δία την Ήρα, η οποία στα λατινικά ονομάζονταν Juno. Είναι ο έκτος μήνας του έτους κατά το Ιουλιανό και το Γρηγοριανό Ημερολόγιο κι έχει 30 ημέρες.Καλό Μήνα!!

Τον έκτο μήνα τον καλό-Παντελής Θαλασσινός

Παραρλάμα
pararlama
Online Επισκέπτες
Έχουμε 64 επισκέπτες συνδεδεμένους
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 1834778
Δημοσκόπηση
Σας άρεσε η πλοήγηση στην ιστοσελίδα;
 
Εικόνες του κόσμου
Canola-Flower-Fields-China

 

Τέχνης Εράνισμα

Paul Cezanne

Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα μας.

Σας παρακαλούμε πριν συνεχίσετε την πλοήγηση, διαβάστε τους Όρους Χρήσης.

 aniemail18

Επικοινωνία